En tanke jeg har brent inne med i mange månder, og vil ha svar på.

 

 

I dag på morgenturen så gikk det ikke fort og vi gikk ikke langt heller, jeg kom ikke langt heller før jeg satt meg ned på en av disse krakkene som står langs gangveien. For smertene er helt uholdbare i dag så det er jo bare bite tennene sammen, for jeg vil ikke klage til dere bare for noen smerter så jeg får slutte med det nå for nå har jeg litt annet å skrive om.

 

Men jeg veit ikke hvordan jeg skal begynne for det er noen av de som leser bloggen min som henger seg opp i de små detaljer og tolker ting ut fra hva de tror står, ikke det jeg har skrevet noe som er litt irriterende når man har jobbet vel og lenge med innlegget så er det bare en ting de har hengt seg opp i og det er ikke sikkert det står noe om det i det innlegget jeg har postet.

 

Som det jeg om at jeg hadde startet en spleis noe jeg ikke har gjort nå for folk her inn mente jeg skulle slutte å tigge over nettet, som jeg nå har gjort men istedenfor så har jeg begynt å samle tomflasker så jeg skal klare å finansiere mine medisiner så jeg kan dra til Tyskland å få prøvd dem men det vil ta flere å så jeg får leve med de smertene jeg har hverdag.

 

Og ikke minst den operasjonen jeg også trenger det var det den siste spleisen min var til, men jeg fikk jo beskjed å stoppe den og slutte å tigge på nettet av noen få lesere jeg hadde da jeg skreiv det.

 

Så jeg må jo bare spørre er det ikke greit å ha en innsamling til seg selv når det skal gå til helse tiltak for å bedre min livskvaliteten min? Jeg krever et svar fra mine lesere i dette spørsmålet.

 

Takk for at du stakk innom bloggen min og velkommen tilbake.

 

VI BLOGGES FOLKENS!!

8 kommentarer
    1. Anonym: Det er mange som gjør det på spleis. no, Du kan jo bare gå inn og se selv, innsamling til disse som trengte spinata hun lille jenta med als

    2. Hvis det er en operasjon du virkelig trenger, så vil du jo få det gjennom det offentlige. Har du snakket med fastlegen din? Jeg synes ikke om samle inn penger til seg selv via spleis. Tenk om alle skulle gjort det? Hvordan kan vi egentlig vite om de som har opprettet det virkelig trenger det?

    3. Vibeke: Får den ikke av det offentlig for min fastlege mener jeg er for ung til å gjøre denne operasjonen man burde være over 60 år. Og medisinene som finnes for sykdommen min blir bare godkjent for hver person, bare fordi dem er for dyre over 50000 per måned og de godkjenner dem ikke før man kan bevise at jeg får 100 % bedring i livskvaliteten min. Men hvordan i huleste skal man få det hvis man ikke får prøve dem, må jo til Tyskland for å få prøvd dem ut.

      Ja kan jo være enig til en vis grunn, men når det gjeler helse og medisiner så burde det være greit.

    4. Til anonym vil jeg si at det er ikke ulovlig å lage seg en spleis, men man kan bli trukket i skatt hvis man får inn for mye står det på retningslinjene på spleis.no.
      Det jeg la merke til da jeg tittet inn på spleis.no var at stort sett idrettslag og veldedige organisasjoner som bruker spleis til å samle inn penger f.eks. innsamlingsaksjonen på søndag. Det var lite eller ingen privatpersoner som jeg kunne se.
      Du må selv avgjøre hva du føler for, og ingen skal dømme deg om du lager en spleis med innsamling til deg selv! Gjør det du føler for!
      Hvis det var meg ville jeg personlig brukt facebook hvor jeg har familie, slekt og venner som kjenner meg 100%. Det hadde for meg vært en mer sikrere plass å få inn penger til en behandling hvis jeg trengte det.
      Jeg ville ellers banket bordet til fastlegen og bedt ham ryke og reise. Når du er så plaget med smertene dine må du ha hjelp, og det burde fastlegen din forstå også. Du kan bare ikke vente til til du er over 60 år! Så enkelt er det! Ikke gi deg kjære deg <3 🙂
      Ønsker deg og Elvisgutten en kjempefin og god natt <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Toril sin hverdag med musikken: Banke i bordet til fastlegen har jeg gjort de siste tretten årene så nå har jeg gitt opp. Og på facebook så har jeg ingen i familien og heller ingen som kjenner meg bedre enn det du gjør.

      Jo jeg må vente til jeg er over 60 år, for det blir for dyrt å måtte bytte igjen før jeg fyller 70 år. Jeg må bytte hofte kule, for den har blitt for liten av den grunn av slitasje og leddgikta.

      Så jeg må jo ta det i egne hender da hvis jeg skal få et bedre liv.

      Jeg ønsker deg og dine en fin torsdag.
      Klem fra meg og Elvis gutten.

    6. Det er ikke noe galt i at du prøver å hjelpe deg selv til et bedre liv.Helsevesenet gjør det jo ikke !
      Å prøve å spe på “syke”budskjettet på den måten du gjør er helt innafor mener jeg,og det er jo også sånn at folk velger selv om de vil bidra,du tvinger dem ikke.
      Når det er sagt så har jeg stor respekt for alle som tar et iniativ selv for å gjøre en situasjon bedre og det gjelder alt,ikke bare helse.
      Min erfaring er at det er helt utrolig hva et iniativ kan føre til.
      Jeg syns du er tøff,mange andre i vanskelige situasjoner ville sittet med hendene i fanget,syns synd på seg selv og ventet på “et mirakel”.
      Klem fra synskepeggy.

    7. Livet mitt som klarsynt.: Det var det jeg også trodde for man tvinger ingen til å bidra, jeg har nå ventet i 13 år på å få godkjenning både til operasjon og medisinene men nei da jeg får vel bare vente. Jeg prøver men er det feil og dele det på bloggen sin, det er jo frivillig om de vil bidra eller ikke. Tøff nei det er bare det at nå orker jeg ikke mer smerter, men man må jo vente i nesten 10 og 20 år til for å få hjelp av det norske helsevesen det klarer jeg ikke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg