Min mening når det gjelder kosmetiske operasjoner.

 

 

Nå sitter jeg og venter på at kirurgiske katastrofer begynner på tv2 livsstil, og det er det flere som burde se på i alle fall de som har tatt kosmetiske operasjoner. Som de som operert inn silikon og operert nesen for å få dem penere, men så skjer det noe som får dere til å forverre deres utseende, så jeg syntes at dere burde se på dette programmet som begynner klokken 20.30 og tenke dere om to ganger før dere gjør det.

 

 

Vil dere ha mine råd og vil dere ikke ha dem så er det greit for meg for de kommer  uansett, jeg mener at dere ikke skal ta slike operasjoner på feil grunnlag. Hvis slike operasjoner skal gjøres så burde det være av medisinske grunnlag som rekonstruksjon av neser og ansiktet i det hele tatt, silikon som blir operert inn etter at brystene blir operert vekk på grunn av brystkreft da er det greit for meg. De som får silikon operert inn som har normal størrelse på brystene hvorfor skal man da forstørre dem til uante høyder eller størrelser, stygt er det også.

 

Så har vi disse leppeforstørringene som gir folk lepper så de ikke kan smile og de ser ut som fisker på land, det er ei ung dame som har fått en større stjerne i margen av meg som har fjernet disse leppene og fått et mer naturlig utseende på ansiktet sitt og fått et mye penere og naturlig ansikt ja nå kan hun faktisk smile og hun har et vakkert og naturlig smil.

 

Dere skjønner sikkert hvem jeg snakker om men ja hun heter Sophie Elise bare så det er sakt, nå viser hun et sunt og friskt ansikt utad.

 

Nå er det jo helt lovlig med slike operasjoner men jeg mener at kirurgene burde sette foten ned til enkelte slik at ikke unge jenter foretar slike operasjoner på feil grunnlag.

 

Jeg mener at det burde bli forbudt med kosmetiske operasjoner som ikke er basert på medisinske grunnlag det er det eneste som skulle vært lovlige, ikke dem som vil ha slike operasjoner bare for å tukle med det som er normalt som å forstørre bryster og rumpe skulle vært FORBUDT!

 

Nå er det jo blitt harry med leppe forstørringer, jeg mener det er harry med alle kosmetiske operasjoner for mange skal jo ha så stort både bryster og rompe at det ser dumt ut på de som er lave og tynne og ha store bryster og romper herfra til månen. Men det er jo opp til hver enkelt hva de vil gjøre med kroppen sin, men ikke rop og skrik om det går galt. For hos meg får dere ikke noe medynk og medfølelse for det er jo dem som gjør det som gjør det på egen risiko mener jeg da, så ser jeg et innlegg om kosmetiske operasjoner som gikk galt så kommer jeg til å si hva var det jeg sa.

 

Nei nå får jeg avslutte her og syke meg opp til ramaskriket som dette innlegget kommer til å starte.

 

Takk for at du stakk innom bloggen min og velkommen tilbake.

 

VI BLOGGES FOLKENS!

16 kommentarer
    1. Huff og huff! Det er noen skrekkeksempel på hva som kan gå galt under kosmetiske inngrep 😮 Jeg så hun damen som hadde tatt så mye silikon i puppene sine at legene ikke ville legge inn mer, for da kunne puppene hennes sprekke!
      Ha, ha, ha 🙂 Lo godt når du beskrev forstørrede lepper som “en fisker på land” 🙂 Det har jeg ikke hørt før 🙂 ‘
      Jeg er 100% enig med deg når det gjelder det du skriver om kosmetiske behandlinger, og du har skrevet et kjempebra innlegg!
      Sophie Elise sier det i dag at hun skulle heller oppsøkt hjelp for å få ordnet opp i de negative tankene hun hadde til sitt eget utseende 🙂 Det er tydelig at Sophie Elise nå ser ting annerledes på det hun har gjort av kosmetiske behandlinger og inngrep.
      Det jeg reagerer mer på er når godt voksne promoterer kosmetiske behandlinger, og jeg har sett voksne bloggere kalle leserne sine som var kritiske til kosmetiske behandlinger for “Skrukketroll”! Det kaller jeg for fordømmende!
      Du har skrevet kjempeflotte tanker 🙂
      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Toril sin hverdag med musikken: Ja det er mange slike skrekkeksempeler i den serien. Tusen takk for en koselig kommentar og det kommer du ofte med og det er deilig. Så et innlegg fra en annen blogger akkurat nå som kritiserer oss som er negative til kosmetiske operasjoner og mener det er bare misunnelse som er grunnen og mener at det er at vi ikke har råd til det økonomisk, men nei sånn er det ikke du veit sikkert hvem det er når jeg sier at hun er glad i drama.

      Ja Sophie Elise er jammen ei tøff ung dame som har vokst mye de siste årene, på mange punkter.

      Ønsker deg og dine en riktig god kveld videre.

      Klem fra meg og Elvis gutten.

    3. Aud Marit: De som er uenige med oss som er mot kosmetiske behandlinger har ikke andre ting å komme med enn dette oppbrukte sjalusikortet! Jeg personlig er overhodet ikke sjalu på de som tar en kosmetisk behandling for å bli kvitt rynker, få lepper som sugekopper for å henge opp på kjøleskapet, legge inn silikon i puppene osv. Jeg har aldri vært sjalu på de som benytter seg av slike behandlinger! Hvorfor skulle jeg være sjalu? Aldri verden om jeg er sjalu på de!
      De mener selv at det over hodet ikke vises når de tar f.eks. restylane i leppene eller botox for å fjerne det naturligste av alt det å bli eldre, nemlig rynker! Det verste er at de ikke skjønner at det vises på lang vei når de har tatt. De mister alt av mimikk fordi de blir stive i ansiktet. Det er fakta, men de skjønner det ikke selv!
      De tenker ikke over at mimikk er noe av det viktigste barn og f.eks. de som er tunghørte/døve trenger å se. Mimikk er det aller viktigste i kommunikasjon med mennesker!
      De finner ikke på noe annet enn å trekke frem “sjalusikoret” når de kritiserer oss som er motstandere. Det blir for dumt 🙂
      Ønsker deg og Elvis en fortsatt kjempefin og god torsdagskveld <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    4. Toril sin hverdag med musikken: Ja jeg er ikke sjalu på disse jentene og guttene som fyller opp lepper og fjerner rynker da er det bare å få disse rynkene og se ut som et pliserskjørt i tryne.

      Ha ha den var god den med lepper som sugekopper. Ja de med dårlig hørsel i det hele tatt trenger og se ansikts mimikken.

      Jeg hadde lyst til å kommentere på den bloggen, men hun sluttet jo og kommentere i min så jeg er redd for å si min mening. Hun kan jo føle det som Kritikk men kanskje jeg bare skal gjøre det?

      Klem fra meg og Elvis gutten

    5. Hei igjen Aud Marit 🙂
      Og takk for nok et godt og tankevekkende innlegg fra deg 🙂
      Jeg er helt enig med deg og Toril K over her.I tillegg til at kosmetiske inngrep og behandlinger er svært unaturlig og i noen tilfeller ser helt forferdelig ut,så er det også svært ødeleggende på sikt.
      Når en blogger først skriver et helt innlegg om seg selv og sine “fortreffeligheter”,så selvsentrert og ukritisk skamros av seg selv at det er til å bli kvalm av,for så å forsvare kosmetiske behandlinger så er det noe som skurrer voldsomt med selvbildet der i gården.
      Uttalelser som “se deg selv i speilet og helt ærlig,er det ingenting du ville forandret på ?” – er en svært nedlatende,simpel og sjokkerende holdning til ALLE verdens kvinner og menn og en direkte oppmuntring til at ALLE bør finne feil med seg selv,selv alle de som er fornøyde med seg selv som de er !!
      Men,det er som forventet fra den siden.Man har jo igjen latt seg sjokkere over uthenging,deling av sensitive ting osv.Det er tydelig at de som tror de er de største englene,er de verste til å henge ut folk på nett,alt fra skole,rektor og nær familie henges ut villig vekk og uten filter.Det er slett ikke rart at noen finner det nødvendig å ty til dramatisk og hals over hodet flytting etter å offentlig hengt ut så og si alt og alle,til og med nær families detaljerte sykehistorie kvier man seg ikke for å utlevere og det er noe som vi andre ville hatt store problemer med å gjøre selv.
      Må bare nevne til slutt at – nei,jeg skal ikke flytte,jeg flykter ikke fra “ubehageligheter”,men fikser dem der de er (som det gode forbildet jeg er) – så jeg skal få meg nytt kjøkken til jul og tenkte å legge ut bilder når det er ferdig.
      Ha en flott fredag og god helg 🙂 Hilsen synskepeggy.

    6. synskepeggy: Tusen takk for en fin kommentar, ja jeg syntes det var på sin plass med et slikt innlegg nå. Ja det er ikke enkelt å forstå seg på den personen der. Gleder meg til å se det nye kjøkkenet ditt, ja det er jo bedre og ordne opp og bli der en er.

      Du må ha en kjempe fin fredag og en fortryllende helg du også.

      Klem fra meg og Elvis gutten.

    7. deveny: Ja jeg veit at det er et vanskelig tema og jeg ville bare sette ord på det fra min synsvinkel og hva jeg mener om dette temaet. Og dette innlegget var bare på det generelle ikke bare reine fakta, og disse tankene kom etter å ha sett på kirurgiske katastrofer som vise kosmetiske operasjoner som går alvorlig feil.

    8. Toril sin hverdag med musikken: Takk for at du mener det for det mente jeg også, så det er grunn god nok til at jeg gjorde det. Jeg syntes også at det er noe som jeg postet en gang til.

      Ønsker deg og dine en riktig god torsdagskveld. Nå skal jeg snart se på Rosenborg kamp.

      Klem fra meg og Elvis.

    9. Litt dobbeltmoral ute å går her? Da Toril selv har tatt både botox og restylane her for en stund siden. Syns det blir for dumt å kommentere slik som hun har gjort her, når hun selv har tatt disse behandlingene.
      Når det er sagt, er det alt for mye fokus på kropp og utseende, desverre. Unge jenter tror dette er det som skal til for å bli sett og hørt i dag, fryktelig trist! Er veldig glad jeg ikke er tenåring i dag, med disse “forbildene”. Håper det snart tar en vending, og det blir normalisert å være som man er! Viktig tema, og kan aldri snakkes nok om!

    10. Til deg anonym! Det var et tulleinnlegg jeg skrev for å se hvordan folk reagerte 🙂 Noen av dem brukte en annen blogg for å ytre sine meninger om hvilke fæl dobbeltmoralist jeg var, og hvor forferdelig jeg var.
      Nei, da jeg har nok ikke tatt botox og restylane. Det var rett og slett en spøk fra meg. De fleste av mine bloggvenner visste om spøken, og de syntes det var en kjempemorsom spøk 🙂

    11. Toril sin hverdag med musikken: Som jeg svart så trodde jeg ikke på den personen som skreiv at du var dobbelmoralisk. Det innlegget leste ikke jeg for jeg så det ikke. Men det var sikker veldig godt skrevet når noen gikk på den spøken.

      De får jo bare tro det de vil, for jeg kunne ikke tro det denne anonyme skrev som du ser ut fra svaret jeg skrev til denne personen.

      Klem fra meg og Elvis gutten.

    12. Toril: Du må faktisk innse at vi andre lesere (utenfor klanen din) ikke skjønte at dette var et tulleinnlegg. Jeg var overbevist om at du hadde gjort noe med utseendet ditt. Men du om det! Dårlig spøk. 😪 Hva var poenget? Det skjønte jeg ikke, sorry,..
      Ja ja, over til deg Aud Marit. 🙂
      Et veldig godt innlegg. Kosmetiske operasjoner er ikke å anbefale, forutenom medisinsk grunnlag.
      Ønsker deg en god natt.💕
      Klem.

    13. Line: Takk for at syntes det var et godt innlegg. Jeg anbefaler ikke kosmetiske operasjoner det er å tukle med det som er normalt, medisinske grunnlag ja da er det helt ok.

      Hadde en god natt jeg sov hele natten for en gangs skyld ikke stykke vis og delt.

      Klem fra meg og Elvis gutten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg