Jeg er bare et menneske som mener at alle skal ha det bra, så derfor setter jeg meg selv til slutt..

 

 

 

Jeg får alltid høre at jeg er så utrolig flink til og besøke min mor på sykehjemmet, men som jeg da sier

er at hun alltid tok godt vare på meg når jeg var barn så nå er det min tur til å ta vare på henne.

 

Hadde jeg hatt et hus som var til rette lagt for rullestol bruker, så hadde jeg ville pleiet henne hjemme men slik er det ikke.

Helsen min sier også at jeg ikke kan klare å pleie henne hjemme, men det å være bare 70 år og bli plassert på et sykehjem

er jo ikke noe moro men slik ble det når man får et hjerneslag.

 

Hun er fullstendig lammet på venstre side hun ber om mer mat hvis maten er på venstre side av henne, men en ting er bra hun kan spise

selv og hun prater og hun husker godt.

 

Hun kan jo glemme hun som alle andre, hun er jo som en kalender for hun husket jo at hun skal til øyenlegen nå den 24 juli,

jeg husket ikke at jeg skal til min hørsels lege om mandagen før jeg fikk melding fra dem i går.

 

Det er jo også dem som sier at jeg må tenke på meg selv også, men jeg får dårlig samvittighet hvis jeg kan komme en dag som jeg pleier.

 

Men jeg har jo bare henne og lille Elvis gutten å si at jeg kan ta vare på, jeg har ingen andre jo nå juger jeg jeg har ei venninne

som jeg er oppe hos tre ganger i uka handler for og tar en kaffe kopp og noen røyk sammen med.

Hun lever også et liv fylt med angst og depresjoner så hun forstår hvordan jeg har det.

 

Dette var et innlegg som ble litt rotete men jeg håper dere overlever det.

 

VI BLOGGES!!

9 kommentarer
    1. Dette var et utrolig godt skrevet innlegg, selv om det var trist å lese hva som skjedde med moren din når hun er så “ung”. Min tante fikk det samme i fjor bare 59 år gammel. Min tante har også en utrolig hukommelse, men til henne fulgte det også med epilepsi som ikke er så bra.
      Jeg synes det er så fint å lese at du besøker din mor ofte, og at dere har god kontakt. Det er slik at våre foreldre tok seg av oss da vi vokste opp og når de trenger oss, så er det vi som tar oss var dem. Men det er det jaggu meg ikke alle som gjør. Det er mange eldre som blir plassert på hjem uten at de ser barna sine noe særlig.
      Jeg ville også ha pleiet min egen mor, slik du skriver. Men det er ikke så lett å pleie andre når man ikke har god helse selv. Kanskje har de det bedre på et hjem også. Ja om de trives og ønsker dette selv. Men jeg forstår deg godt, da jeg selv har vanskelightere med å se moren min på et hjem. Nå er hun kun 64 år, men man vet jo aldri. Min tante er hjemme hos mannen sin, men hun trener masse for å komme seg. Hun blir dessverre aldri mer den samme, og hun er meget redusert etter slaget.
      Jeg håper at søndagen din er fin. Du har blitt kjempeflink til å skrive og jeg liker bloggen din veldig godt <3

    2. poesimylife: Du har så rett i det du skriver her, det er ikke noe greit når man får slag og blir veldig redusert så ung som din tante heler for tenk hvor mye hun har igjen. Min mor var alene med Elvis når hun fikk slaget klokken 03.00 på natten og hun ringte ikke til meg før klokken 06.15 så hun kom for sent til sykehus så hun kunne få den sprøyta som kunne redusere skadene av eller fra slaget.

      Fram til nå så har vi hatt en kjempe fin søndag, jeg og Elvis gutten har vært på besøk hos hu mor.

    3. Hyggelig at du har vært innom i dag mor i dag også. Jeg regner med at hun virkelig setter pris på besøk fra dere to. Jeg håper at mine barn blir like flink som deg , når jeg blir eldre eller syk.
      Du er virkelig der for moren din, og det er godt å se <3

    4. poesimylife: Hun setter veldig pris på at vi kommer, jeg håper at de blir det for det hadde du fortjent at barna blir flinke til å ta vare på deg hvis det skulle hende noe eller når du blir gammel og tar vare på deg.
      Ja man må jo ta vare på dem som har fostret oss opp igjennom barndom og ungdomstiden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg