Morgentur med gleder, og ønsker for resten av uken…..

 

 

 

 

Her er vi på tur til mamma etter at vi hadde vært og pantet flasker, og gått en tur i byen. Det å gå i byen etter en festlig jazz kveld, og når mange er samlet på et lite område så er det noen som mister penger. Etter og ha pantet alle flaskene etter to timer samling i går kveld, så ble det 500 kroner i pant. Og så fant jeg/vi 1000 kroner, 1500 kroner er en fin ekstra inntekt på bare noen timer.

 

 

Så når vi kom opp til mamma så var hele avdelingen der hun bor ute, for i dag så var det gull jazzen for de eldre. Det var kjempe koselig det var konserter og god mat, det var en frihet og være der for der var det ikke så mye alkohol som rant inn. Pleierne var med så de holdt et øye med hva pasientene fikk i seg, det var faris og ett glass vin til pasientene og hamburgere til både pasienter og pårørende to til hver så da fikk jeg gratis middag også. Da slipper jeg og tenke på å lage noe selv.

 

 

Hvis denne morgenturen blir gjentatt hver morgen fram til søndag så blir det en riktig god jazz for meg, for da blir det jo 6000/7000 kroner på fire dager det er greit for meg for det er jo mer enn det jeg har og leve av på en måned. Så det er noe jeg ønsker for denne jazzen, får også håpe at sommeren også blir bra når det gjelder tomflasker det angår.

 

VI BLOGGES…

6 kommentarer
    1. Så flott å høre. Da jeg vet at du ikke har så mye å rutte med. Jeg sitter her lurer på om jeg skal startet å lete etter flasker selv jeg hehe
      Nei det ligger nok ikke for meg. Men vi panter de vi har hjemme, da vi kjøper en del brus i Sverige. Vi kan ikke pante disse i Norge. Men vi drar ofte på harryturer, ettersom vi begge røyker. Røyken er jo sinnsyk dyr her i Norge. Vi røyker også sigaretter.
      Koselig å lese at de ordner til hygge for de eldre + deres pårørende 🙂
      Håper at du får en fin kveld og at det blir mer penger i lomma på deg 🙂

    2. poesimylife: Ja røyken er dyr i Norge jeg røyker både tobakk og sigaretter.
      Det var utrolig hyggelig.
      Skulle gjerne vært en tur til Sverige, men jeg har ikke førerkort så det blir litt langt å gå.

      Ja jeg håper på mer penger i lomma, fin kveld blir det sikkert.

    3. Jeg er aktivitør og jobber også for å gi livsglede for de eldre, så jeg elsker å lese historien om de eldre som koser seg:)
      Fint at du fant masse flasker:)

    4. Ligaya: Ja de har jo bygd opp det landet som vi bor i og forvalter, så det er utrolig moro og se at de også får være med og ha det kos for det er noe de virkelig har fortjent.

      Har vært ute i to timer nå også og har pantet to sekker med flasker allerede og har en full som jeg tok med meg hjem for butikken stengte klokken 23.00

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg