Det blir kastet utrolig mye mat her i landet.

 

 

Her i landet så kastes det utrolig mye mat som er fult brukelig, folk kaster mat bare for at den har ligget for lenge i kjøleskapet. Ja hvem sin skyld er det at den ligger for lenge i kjøleskapet, jo deg selv for du handler for mye mat hver gang du er i butikken. Og så har du dette med datostemplingen best før og en dato men den maten er ikke dårlig etter, kan dere ikke bare kjøpe det dere skal ha slik at dere slipper og kaste mat for det er utrolig dårlig utnyttelse av Norges resurser og så blir det veldig dyrt for deres mat budsettet deres.

 

Det er lov og bruke rester, lag dere en reste middag en dag eller to i uken slik kan dere unngå å kaste så mye mat som vi gjør hvis alle hadde gjort det.

 

 

Vi kaster aldri mat for det jeg har blir tomt før uka er omme for jeg har ikke råd til å kjøpe alt jeg trenger til en hel uke, men jeg passer alltid på at jeg har nok mat til den lille hunden min i en hel uke. Så da kan jeg heller gå sulten, jeg skriver ikke dette for å klage eller tigge som mange av dere kaller det og det var ikke meningen med dette innlegget her.

 

VI BLOGGES…..

2 kommentarer
    1. Jeg er flink til å ikke kaste mat:)
      Kan faktisk spise en og samme middag flere dager fordi jeg vil ikke kaste.
      Men enig med deg at det kastes så mye mat rundt omkring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg