Jeg er ikke dum….

 

 

 

 

Hei på dere fine lesere i dag har det vært så mye som har skjedd rundt meg at jeg helt har glemt å oppdatere bloggen min, en annen ting er at jeg ikke har vist hva jeg skal skrive men jeg må jo komme med noe så da får jeg bare la fingrene fly over tastaturet og se hva det blir ut av det jeg kan jo starte med det jeg har gjort i dag.

 

Det er nok ikke det mest spennende jeg har gjort men jeg gikk en lang morgen tur med Elvis og gikk om sykehjemmet der min mor bor og besøkte henne, er glad jeg har henne å besøke for ellers så hadde dagene blitt veldig lang de dagene som jeg ikke er påskrive kurs og slikt. Jeg går på det kurset for å lære meg teknikker så det ikke blir så mange skrivefeil for det er noe jeg ikke lærte på skolen, for jeg ble jo kalt dum til og med av læreren min . Da jeg begynte på videregående så fikk jeg litt hjelp for det var en av lærerene som vi hadde som skjønte hva som var problemet ja jeg fikk diagnosen da og det var dysleksi, jeg var ikke dum jeg hadde lese og skrive vansker. Og her sitter jeg og skriver blogg og poster innlegg som alle mennesker kan lese, og jeg veit at jeg har mange skrivefeil men det er det ingen av dere som har kommentert så jeg regner med at det jeg skriver er lesbart.

 

Så jeg er ikke dum jeg trenger bare mye trening på å skrive og ikke minst lese og da leser jeg blogg innleggene  til dem jeg følger og det som virker interesant for meg, og det kan bli mange i løpet av en dag, jeg er bare veldig dårlig til å kommentere og vise tegn til at jeg har vært innom dere for jeg er redd for å skrive noe som tolkes feil av dem som jeg kommenterer til.

 

Nei nå får jeg avslutte dette innlegget for nå ble det langt nok til meg og være men nå veit dere i allefall grunnen til at det kan være mye skrive feil her på bloggen min.

 

VI BLOGGES

12 kommentarer
    1. Så kjekt at du går på skrivekurs! Det er sikkert lærerikt og nyttig. Jeg gikk i klassen med en gutt som sikkert hadde dysleksi, men i den tiden var ikke det noe som folk snakket om. Han ble nok sett på som dum av lærerne dessverre. Ble tvunget til å lese høyt i klassen husker jeg…
      Ønsker deg en fin dag 🙂

    2. Vibeke: Ja det er lærerikt og så lærer jeg noen tekniker som gjør det enklere og skrive riktig. Ja på den tiden så var det ikke noen som snaket om, vi som slet med det ble faktisk sett på som dumme og late. Og det er jo noe som vi som sliter med dysleksi er verken dum eller lat men vi ser jo ikke forskjell på enkelte bokstaver som d og b p og q og m og w.

      ØNSKER DEG EN FIN DAG VIDERE.

    3. Kjempeflott at du går på skrivekurs 🙂
      Heldigvis i dag sier man ikke at de som har dyslexi er dumme. Husker da jeg gikk på barneskolen. Det var to gutter i klassen min som strevde skikkelig med lesing og skriving. Han ene gutten ble det oppdaget dyslexi da han gikk i 3.klasse, men han andre fikk vite det da han var ferdig med 9.klasse.
      Husker jeg fikk vondt inni meg når de to guttene skulle lese, for de stotret seg frem. Stakkars dem 🙁 Det gjorde ikke saken enklere for guttene! I dag har han ene blitt bussjåfør, og det kreves mye teori, og andre jobber i bilforretnnig med å selge bilder.
      Selv har jeg jobbet i mange år med elever i ungdomsskolen som hadde lese- og skrivevansker.
      Det vi oppmuntret elevene på var å skrive. Vi skal gi elevene små enkle oppgaver innen skriving som de kan mestre, for så å gi dem en oppgave til.
      Det aller viktigste for de med dyslexi er å finnne frem gleden ved å skrive. Man skal aldri kommentere skrivefeil til en person med dyslexi, for det knekker selvtilliten. De gangene jeg ser noen kritisere skrivefeil hos bloggere blir jeg kjempesint! Da sier jeg i fra til vedkommende!
      Jeg mener det helt 100% ærlig at du skriver bra!
      Ønsker deg og Elvisgutten en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    4. Toril sin hverdag med musikken: Det sier dem på kurset også og syntes det er positivt at jeg skriver bloggen for da får jeg trening og gjør det til gangs, trener også på å få det mest mulig riktig. Kurslederen er en av mine faste lesere, han kommenterer aldri men jeg får det direkte fra han når det er neste kurs dag som en evaluering. Tusen takk for at du syntes at jeg skriver bra.

      Ønsker deg og dine en god fredag og helg.

    5. Kjekt det er skrivekurs.Glad det er lettare å få hjelp ved skrive og lesevansker no enn det var før:-9

    6. Anonym: Ja det er kjempe bra at det er skrivekurs og det er nå mer oppfølging og hjelpe tiltak for oss med lese og skrivevansker enn det var før.

    7. Ligaya: Nei jeg sier ikke at noen er dumme, jeg bare forklarer at jeg ikke er dum for jeg er noe som heter ordblind.

      Du må ha en riktig fin sankthansaften, og kos deg mye.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg