Stakkars taperene i sommervarmen.

 

 

Alle er glad for det fine og tørre varme været vi har om dagen, men nå er det på tide med en real rotbløyte med mye regn. Ja nå blir sikkert folk sure på meg når jeg skriver dette, men jeg tenker på bøndenes vegne for det blir jo en dårlig avling når det er så tørt og da blir det dårlig inntekt på bøndene. Og da blir det også mer import av korn produkter i butikkhyllene, jeg foretrekker norske korn produkter det er i allefall min mening hvordan er det med dere?

 

 

Bilderesultat for bilder av kornsorter

Bildet er lånt fra Google

 

 

Men så har vi også hundene som ønsker seg at det blir litt kaldere i temperatur slik at det er mer levelig for dem også, og ikke sett igjen hunden din i bilen og ikke ha noe mulighet til å få tilgang til frisk luft. Prøv også og parker i skyggen så det ikke blir så veldig varmt i bilen, så dere ikke steiker hunden deres til døde for det kan skje og har skjedd.

 

Må dere gå tur med hunden deres midt på dagen så gå på steder der hunden kan gå på annet enn varm asfalt hele tiden, og steder der hunden kan få avkjølt seg i et vann eller i skyggen for det hadde sikkert du ønsket også hvis du måtte gå i pelskåpe hele tiden vinter som sommer.

 

 

VI BLOGGES FOLKENS..

 

 

 

1 kommentar
    1. Jeg synes også synd på bøndene nå i denne sommervarmen. Hos oss i Trøndelag håpet bøndene på en uke til med sol.Blir det for kaldt med regn går det galt for bøndene, og blir det for varmt for bøndene går det galt for dem.
      De har jammen et utsatt yrke ja. Tankene mine går til dem 🙂
      Ønsker deg og Elvisgutten din en kjempefin søndag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg