Er jeg bra nok,det er et spørsmål som dukker opp hver dag.

HEISANN FOLKENS HÅPER DERE HAR EN GOD KVELD OG NATT ALLESAMMEN. 

 

Det er et spørsmål som jeg har lurt på lenge og det kommer opp i hodet mitt hver dag og det er enkelt og greit er jeg bra nok. 

 

Det har jeg tenkt på mye helt fra jeg var barn og ungdom,det dukker opp i tide og utide til dagsdato. 

 

Og det er en utrolig vond følelse og føle seg utilstrekkelig på alle punkter i livet, den som ikke har prøvd det veit ikke hvordan det er å sitte med den følelsen. 

 

Men å da komme med ord som ta deg sammen dette går bra, hvordan i svarte huleste kan den personen vite det? Når den personen ikke veit hvordan det er å leve med den følelsen. 

 

FÅR HÅPE JEG IKKE BLE FOR PERSONLIG FOR NOEN HER NÅ MEN DETTE ER EN VOND TING OG EN FØLELSE SOM IKKE ER NOE JEG UNNER NOEN Å HA FOR Å SI DET SÅNN….. 

11 kommentarer
    1. Så lenge du selv ikke føler deg bra nok, så er du nok ikke det. Det er faktisk du selv som må gå inn i deg selv og finne ut hva som gjør at DU ikke føler deg bra nok.
      Skriv ned 5 positive ting om deg selv, og 5 negative ting.
      Er det bra nok for deg selv du mener, eller om du bra nok for dine barn? Er det samfunnet du tenker på, og hva de tenker om deg? Er det livssituasjonen din du mener? Du utdyper ikke så veldig om hva du mener med spørsmålet ditt. Klart at andre ikke kan vite hvordan nettopp du har det . Men om man er empatisk så har man faktisk evne til å sette seg inn i andre sin situasjon. En psykolog kan også hjelpe deg. De har både sett og hørt en del, og kan sikkert forstå deg. Jeg har stor tro på at det er du selv som føler at du ikke er bra nok. Og en slik følelse gjør at man får tro på at slik er det med den saken. Gå inn i deg selv å finn ut hva du kan gjøre for å få motsatte følelser. Følelser som sier at : JEG ER BRA NOK!

    2. Husk at du bestemmer hvordan du vil at livet ditt skal være. Det er kun du er som skal ta valgene i forhold til hvordan du vil ha det, og hvordan du vil være 🙂

    3. i dagens samfunn tror eg at dette er veldikt normale tanker som treffer oss alle inniblant. Men de er viktikt og konsentrere seg om di positive tankene og tingene vi jør i live. Og så lenge vi jør så GOT vi kan, så er de bra nåk! <3

    4. Selvsagt er du bra nok! Du er like bra som absolutt like bra som alle andre!
      Jeg skjønner at du tenker slik siden du har blitt mobbet gjennom mange år på skolen, og da har de kjemepfæle mobberne dine fortalt deg at du ikke er verd noe. Selvsagt du som var unge selv den gangen vil jo tro det til slutt!
      Likevel er det kun du som kan endre tankemønsteret ditt. Det samme ville en psykolog ha sagt til deg også. Du kan finne frem 5 positive egenskaper som du har, for du har positive egenskaper! Si dem høyt til deg selv hver eneste dag!
      Det du gjør når du tenker slikt er å rakke ned på deg selv, og det fortjener du ikke! Vinn over mobberne som har mobbet deg ved å trykke deg ned! Det mobberne dine fortjener er å tape så det synger!
      Du er flink med hund, og du er en dyrevenn. Bare det i seg selv er en stor og kjempeflott egenskap. Du bryr deg om andre mennesker, og det er også en kjempepositiv egenskap hos deg.
      Du har masse positive egenskaper du som alle andre! Den eneste jeg med hånden på hjertet vil si ikke har positive egenskaper er gjerningsmannen som drepte mange ungdommer på Utøya og som forårsaket bomeatentatet i Regjeringskvartalet!
      Ønsker deg og Elvis en kjempefin onsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Sølvi Birgitte : Hvem har skrevet at Aud Marit ikke er bra nok? Det er ingen som er ikke er bra nok! Følelsen av å ikke være bra nok er det dessverre mange som sitter med. Og hvem er det man ikke er bra nok for? Klart Aud Marit er bra nok!
      Aud Marit : Skriv gjerne ned 5 positive ting om deg selv og si dem til deg hver dag. Skriv også 5 negative ting som du vil ha endret på, eller gjort noe med. Man kan faktisk behandle seg selv om man har dårlig selvfølelse slik som det virker som du lever med. Mobbing dreper selvfølelsen, og man må være sterk for at ikke mobbing ikke skal knekke selvfølelsen. Også viktig å ha andre rundt seg, som kan hjelpe deg til å beholde selvfølelsen. Jeg jobber med min sønn på 10 år nå. Ingen skal få knekke hans selvfølelse, selv om han blir utsatt for både mobbing og utestengsel fra klassen sin. Jeg kan vel egentlig si at han ble, ettersom det har bedret seg enormt. Men dessverre så har han fortsatt ingen venner fra klassen i fritiden. Han trives mye bedre på skolen nå, og vi har jobbet stein tøft med å bevare hans ve og vel. Det går faktisk fint med han nå, og han er på mange måter en sterk person. Han er litt lik moren sin med dette at det ikke er mye som knekker oss. Skrammene sønnen min har fått de to siste årene skal ikke prege han videre i livet. Han er virkelig bra nok , og for meg er han best 🙂

    6. Sølvi Birgitte Wærness: Nå har du misforstått kommentaren min fullstendig! Hva er stygt med kommentaren jeg skrev til Aud Marit! Jeg skrev i klartekst at Aud Marit var bra nok!
      Når Aud Marit selv føler at hun ikke er bra nok er det pga mobbingen som hun har opplevd i barne- og ungdomsårene! Ingen fortjener å bli mobbet, men mobbingen hun har opplevd har ført til at hun har fått høre fra mobberne at hun ikke er verdt noe, og hva gjør det med en unge? Jo ungen vil tro det til slutt!
      Det å si 5 positive ting om seg selv hver dag gjør noe med at man bygger opp selvtilliten sin steg for steg, og det er slik psykologene jobber også! De vil få frem de positive egenskapene hos sine pasienter på den måten!
      Jeg har aldri skrevet at Aud Marit ikke er bra. Les min kommentar nøye en gang til så forstår du kanskje innholdet i kommentaren min før du hakker løs på kommentaren min!

    7. Sølvi Birgitte Wærness: Takk for at vi fikk rettet på misforståelsen.
      Jeg tror ikke kommentaren til Due var ment på den måten. Bloggeier (Aud Marit) skriver at hun ikke føler at hun er bra nok, og Due bekrefter at hun har forstått innlegget til bloggeier.
      Due kommer med kjempegode råd til hva bloggeier kan gjøre for å ikke tenke slike negative tanker hos seg selv. Hun har jo helt rett i at vi er selv ansvar for våre liv, og ingen mennesker har godt av å gå og rakke ned på seg selv. Da ødelegger vi oss selv mentalt.
      Jeg tolker Due sin kommentar slik.
      Igjen takk for oppklaringen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg