Tål eller la det være.

 

 

 

Ja jeg skriver om min hverdag og mitt liv og da får dere tåle å lese baksiden av livet mitt eller la det være, jeg skreiv et innlegg i går kveld om noe jeg sliter med og da var det noen som ikke syntes det var noe å skrive om på bloggen, men bruke facebook men på facebook så har jeg fem venner så da når man ikke ut til så mange.

 

Men jeg brukte facebook også.

 

Jeg skreiv da om at jeg måtte kvitte meg med det kjæreste jeg har nettopp hunden min, da lurer jeg på om folk med dårlig økonomi må levere bort barna sine også da, jeg mener at folk også må tåle å se at alle kan slite med økonomien ikke bare folk som sløser bort alt de eier og har på skitt og lort.

 

Det var også en ting til det var noen som mente at det var feil bruk av spleis.no da jeg startet en spleis slik at jeg kunne få hjelp til å beholde leiligheten min, det var et tips fra ei venninne som jobber i den banken som ga meg tipset om og bruke akkurat spleis.no til en slik krone rulling og bruke alle kanaler jeg er på innen sosiale medier og jeg trudde en blogg også er sosiale medier.

 

Er det ikke det så får dere si i fra til meg at en blogg ikke er sosiale medier kanal?

 

Jeg var så fortvila da jeg fikk brev fra namsmannen og måtte få det ut og tåler dere ikke det så får dere bare gå ut fra blogginnlegget, min blogg er min blogg og den startet jeg for å få utløp for mine tanker og følelser og slik er det med den saken.

 

AKKURAT NÅ SÅ SITTER JEG OG SER PÅ EM I HÅNDBALL FOR MENN BLIR SPENNENDE OG SE NORGE MOT FRANKRIKE KLOKKEN 20.30 PÅ TV3….

2 kommentarer
    1. Jeg reagerte på den kommentaren hvor den anonyme skrev dette med å kvitte deg meg hunden. Den var på kanten, for Elvis er til stor trøst for deg, og du trenger Elvis, og Elvis trenger deg.
      Ikke ta dette som en kritikk, men en slik spleis er ikke løsningen i hvert fall ikke på blogg. Da kan du risikere å få kommentarer som det du fikk angående hunden.
      Når du poster ett innlegg hvor du ber om økonomisk hjelp og bistand vil folk reagere. Du blir ikke kastet på gaten, og NAV har plikt til å hjelpe deg! Ansvar for din mors økonomi er ikke ditt ansvar.
      Siden namsmannen har kommet på banen har det jo pågått en stund. Namsmannen er jo siste instans, og da har du jo fått flere varsler før dette tidligere!
      Ta kontakt med NAV fortest mulig, få hjelp til å sette opp budsjett. Få NAV til å hjelpe deg! Dette må du ordne opp selv.
      Selvfølgelig er det din egen blogg, og du skriver hva du vil, men når du skriver ett innlegg hvor du ber leserne dine om hjelp så må du forvente at folk er kritiske til dette, og særlig når det har gått så langt som til Namsmannen. Dette må du ordne opp i selv som andre må i liknende situasjoner.
      Jeg håper det ordner seg for deg <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Jeg sier meg helt enig med Toril her. Hunden er vel ikke det største problemet, så lenge han får det han har behov for. Så det var litt på spissen å be deg kvitte deg med Elvis. Men det kan bli dyrt med dyr, om man ikke klipper klør og slikt selv. Dyrlegen er heller ikke billig om det skulle være noe. Selv har jeg forsikring på hunder og katter.
      Når det har kommet til Namsmannen så har det gått veldig lang tid siden du fikk første varsel om å betale. Så dette er noe som har hengt over deg en stund. Det er kun NAV du kan be hjelpe deg, eller du kan kontakte namsmannen og få delt opp skylden. Du har jo 5000 kr mer å rutte med nå, så da regner jeg med at det vil gå greit. Jeg vet ikke hvor mye du skylder men om du betaler 5000 kr i 2 måneder, så har dun nedbetalt med 10. 000. Er du flink til å nedbetale, så kan det hende noe av gjelden forfaller om du ber om dette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg