Den første dagen i det nye året, startet bra.

 

Med det nye året så begynte vi med en fin fin morgentur i byen det hadde kommet mye snø i går kveld og i natt, men ikke mer enn at vi klarte å finne to bæreposer med tom flasker og to hundre lapper så det ble noen ekstra kroner på det nye året og det er bra det for dem som trenger dem.

 

Så bar det hjem med en kose stund og mat søster tok seg en rydde økt i min mors skuffer og skap så vi får ryddet ut av leiligheten hennes, i jula så har jeg ikke fått gjort noe for jeg har vert syk og ikke orket å gjøre noe i det hele tatt så nå har jeg det travelt og det er slitsomt å gjøre alt alene men slik er det og slik blir det.

 

Men sånn har det vært hele livet mitt at jeg har måttet klare meg selv og ikke få noe hjelp av andre har min tante og onkel her i byen men de tenker bare på seg selv de ser jo bare profitt når mamma selger leiligheten jeg og min bror ser nok ikke noe av de pengene som blir igjen etter salget og gjelden er betalt så  f skal vel de ha så skal de ha resten som er min og min brors arv etter vår mor når hun pakker kofferten for siste gang.

 

Dem som har mest får alt og jeg og min bror arver ingenting for det har de bestemt at slik skal det være og jeg vedder på at slik blir det, jeg får nok ikke igjen det jeg har betalt av mine penger på min mors gjeld slik at jeg ikke har hatt til mat en gang.

 

Så det er jammen bra at jeg fant de to hundre kronene og alle de tomflaskene så jeg får kjøpt meg litt mat i morgen..

 

 

DERE FÅR NYTE DAGEN OG HA ETT RIKTIG GODT NYTTÅR..

2 kommentarer
    1. Jeg har et ufravikelig motto og det er : Det ordner seg !
      Det var min sønns livsmotto også og uansett hva som sto på var alltid hans innstilling at det ordner seg.Jeg brukte å svare han at jeg vet at det ordner seg,men jeg vil at det skal ordne seg akkurat no ! Etter at han døde her jeg adoptert mottoet hans – og det funker faktisk !
      Ang.arv så er mine tre søsken og jeg midt oppi fordeling og forhandling om en betydelig arv etter mine foreldre og vi forholder oss til arveloven som jo sikrer at alle arvingene får lik del av hele arven.
      Når det gjelder deg og din bror så er det ingen som kan “ta” noe fra dere som livsarvinger,heldigvis er den norske arveloven (antakelig) den strengeste og mest oversiktlige i verden.
      Lykke til og Godt Nytt År 🙂 Hilsen synskepeggy.

    2. synskepeggy: Det har jeg ikke tenkt på takk for tipset om arveloven jeg skal sette min advokat på denne saken.

      Kjempe fint livsmotto den skal jeg ha med meg .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg