DRITT LEI AV BÅDE ORGANISERT OG IKKE ORGANISERT TIGGING……

 

 

I dag er det en regnfull dag og jeg er en av dem som ikke liker disse tv innsammlingene, og er veldig glad for at ringeklokken min ikke virker for hvorfor kan de ikke ha noen innsammling til norske formål og ikke bare sende pengene utenlands.

 

Finnes så uendelige gode norske formål for eksempel forskning på ME, og andre sykdommer ikke bare kreft for det finnes mange andre som tar liv som for eksempel SLA og så kommer jeg til noe som jeg brenner for og det er  dyr og dyre velferd.

 

Og så har du trafikk skaddes landsforening og mange flere gode norske formål som vil dra nytte av å ha en tv innsammlinger eller som det heter tv aksjonen.

 

Jeg er av dem som ikke vil gi noe og er utrolig glad for at dørklokka har sluttet og virke, er dritt lei av sånn tigging for det går jo faen ikke å gå en tur i byen uten at det kommer en tigger og ser på deg med de dådyr øynene og sier noe du ikke forstår men de har jo den å hei kan du gi meg de pengene du har jeg har ingenting da rister jeg på hodet for jeg har knapt så jeg klarer meg selv.

 

Og så har de en hel dag med organisert tigging en dag i året også og det er nesten aldri til norske formål hadde det vært det så hadde jeg også gitt noen kroner jeg også, men nei det skal til utlandet i år også.

 

 

 

5 kommentarer
    1. Hvordan kan du si at UNICEF ikke hjelper de i Norge? Vet du egentlig hva UNICEF står for?
      UNICEFF ble opprettet 11. desember 1946 for å hjelpe europeiske barn etter 2. verdenskrig. Det var meningen å legge ned organisasjonen da etterkrigsarbeidet var avsluttet. Det store behovet for hjelp til barn i Afrika, Asia og Latin-Amerika gjorde at man isteden utvidet UNICEFs mandat til å gjelde absolutt alle barn i hele verden. I prosessen ble navnet endret fra United Nations International Children’s Emergency Fund til United Nations Children?s Fund. Ettersom akronymet UNICEF var så kjent, valgte man å beholde det selv om navnet ble endret.
      UNICEF har blitt tildelt flere priser for sitt arbeid. Blant annet fikk organisasjonen Nobels fredspris i 1965 for å bygge broer mellom nasjoner og folkeslag.
      UNICEF Norges virksomhet inkluderer:
      Arbeide for at alle barn i verden får sine menneskerettigheter innfridd.
      Drive innsamling av private og offentlige bidrag til UNICEFs arbeid internasjonalt.
      Drive påvirkningsarbeid for barns rettigheter, både i Norge og resten av verden.
      Drive andre aktiviteter og kampanjer som støtter opp under formålet.
      Driver programmet ?Du kan være den ene?. Gjennom foredrag, kampanjer og medieaktiviteter forsøker UNICEF Norge å inspirere og motivere voksne til å bry seg om sårbare barn i nærmiljøet.
      Driver feriesentralen.no, som formidler gratis ferieaktiviteter (som lån av private hytter) for familier med dårlig råd.
      Vi ga 500 kr til dette formålet det det virkelig er noe jeg gledelig støtter. Jeg har også to fadderbarn i Afrika og i Kambodsja. De sender jeg penger til hver måned. Jenta fra Afrika har nå blitt 9 år og gutten i Kambodsja er 2 år gammel. Barna er fremtiden 🙂

    2. Jeg forsto det. Men UNICEF er jo en meget fin organisasjon, da de er der for hvert barn. Gjennom TV-Aksjonen 2017 har UNICEF som mål å gi flest mulig barn i krig og konflikt en fremtid. Det er selvfølgelig helt frivillig å gi en hjelpende hånd, og ha sine meninger om aksjoner. Men dette er en organisasjon som virkelig er der for barn. Jeg støtter ellers kreftforeningen og LHL. Og jeg er Planfadder. Det er mulig å støtte noen hele året, og hvert år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg