JEG HAR AVLYST JULEN DET ER JO BARE EN DATO.

Bilderesultat for juletre

Bildet er fra googel.

 

HOS MEG SÅ BLIR JULEN AVLYST:

 

Jeg har ingen planer om å feire jul, ikke missforstå jeg har alltid vært glad i julen men i år så har jeg ingen planer om og pynte eller bake til jul.

 

Det er ikke mye moro og bare pynte for meg og bare meg og det er bare pes dette med julen, jeg skal kjøpe julegaver til mine to barn og mine fire tantebarn.

 

På dagen så skal jeg opp til min mor og gjøre litt stas på henne men så skal jeg hjem og se på tv og spise pizza, gråte en skvett og se på jule filmer nå føler jeg meg som en gammel dum kjerring som ikke har noe og glede meg til eller noen gleder i livet.

 

Og jeg skal gå tur med hunden når jeg vil og se at andre koser seg rundt omkring i nabolaget, her i Kongsberg så har jeg ingen som bryr seg om meg så sånn blir det med den saken.

 

Så nå går vi mot den høytiden som har blitt min fiende ikke en god tid, julen skal jo være en varm og koselig tid men i den tiden vi lever i nå så tenker bare folk på dyre ønskelister og de bruker penger på julegaver som de ikke tenker på at det kommer dager etter disse juletidene.

 

Jeg veit at det er to måneder til jul for dere som skal stresse rundt å kjøpe gaver til flere tusen kroner og det er noen som ikke bare kjøper en til hver men en tre fire til hver, jeg skjønner meg ikke på slike mennesker som må kjøpe mange gaver til hver jeg kjøper bare en gave til hver.

 

Og i år så veit jeg at jeg får tre gaver men lille Elvis gutten min skal få noen gaver av meg, så det blir litt gaver her også.

 

Ellers så blir det en ensom og trist dag men jeg skal ha det bra for det er ikke noen som veit hva det vil si og vite at det blir en trist og tom jul, men jeg veit at det er mange som har det verre enn meg jeg har i allefall tak over hodet for det er jo mange som ikke har noe sted og bo og det er enda verre.

 

 

12 kommentarer
    1. Dette var trist å lese, samtidig som jeg ble litt provosert. Jeg bruker ikke mer penger enn jeg har råd til, og jeg er ikke den som kjøper over evne ellers heller. Julen blir det litt ekstra, da vi har barn i huset. Vi voksne får nesten ingen gaver her, da vi heller kjøper gaver til barna. De får noe de virkelig ønsker seg, og en del nyttige ting. For meg er julen virkelig en familiedag, og jeg kunne aldri greid å feire jul alene. Jeg ser at julen er din fiende, men du trenger ikke å bli fiendtlig mot de som setter pris på julen og de som har penger å bruke på dette. Jeg får veldig vondt av deg når du skiver slik du gjør, men samtidig så finnes det flere alternativer. Du har moren din og barna din også. Hvorfor ikke feire jul sammen med dem? Personlig så synes jeg synd på de som ikke har ett hjem. Jeg synes synd på dem hele året, ikke når det er jul. Jeg synes synd på de som er ensomme og sitter alene når det er jul, men jeg synes synd på dem resten av året også. Jeg ber deg. La oss som har noen å feire julen sammen med, og råd til gaver og annet, få slippe å bli sett ned på. Mange sliter og jobber for disse pengene, og da må de få lov til å kose seg den uken det er jul og nyttårsaften. Julen for oss er å kose oss med barna, se deres barnslige lyst og rett og slett slappe av sammen 🙂

    2. Due: Sorry at jeg skrev dette innlegget jeg mente jo ikke ned på deg eller noen andre.

      Barna mine bor i fosterhjem og min mor bor på sjukehjem så barna mine har jeg restriksjoner om hvor ofte vi har samvær med som er fire timer fire ganger i året.

      Og min mor bor på sjukehjem og legger seg klokken halv åtte om det er jul eller ikke.

      SÅ DA ER DET VEL MIN EGEN DUMHET AT JEG ER ENSOM DA?

      Jeg ønsker deg og dine en god kveld, jeg får si unnskyl vis jeg sa noe som jeg ikke skulle ha sakt.

    3. Kjempetrist at du føler det slik, men folk er forskjellige.
      Svigermor f.eks vil være alene julafaten, men det er fordi hun vil lade opp til familieselskap 2.juledag for framilien til mannen min, søsken, nevøer og og nieser og deres unger igjen. Nå er ikke akkurat svigermor ungdom lengre, og hun har sagt klart og tydelig i fra at julaften vil hun kose seg alene hjemme. Se på de TV-programmene hun vil, pakke opp pakkene når hun vil og spise når hun vil. Nettopp denne avgjørelsen må vi rundt henne akseptere, selv om vi synes det er trist at hun skal sitte alene. Vi spør oss selv. Er det henne det er synd på eller oss, og svart er nok mer at det er oss. Svigermor har sagt at hun er ikke ensom i dete hele tatt.
      1.juledag kommer alltid eldst søsteren til mannen min på julemiddag til svigermor, og de ordner i stand maten som skal serveres 2.juledag.
      Siden du sliter med ditt er det forståelig det valget du velger.
      Vi er heldigvis ikke med på kjøpehysteriet om julegaver. Selv har jeg laget masse hjemmelagede gaver til familie og venner, og det vet jeg at de setter kjempestor pris på 🙂 I tillegg lager jeg litt konfekt og julegodter som jeg gir bort. Koster ikke så mye, og jeg vet de som får det snakker om julegavene lenge etterpå.
      Jeg er et julemenneske, og det har jeg alltid vært.
      Vi skal være glade for at vi er forskjellige 🙂
      Ønsker deg en kjempefin onsdagskveld 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    4. Toril sin hverdag med musikken: Jeg har ikke valgt det selv det har bare blitt slik, for jeg vil ikke trenge meg på noen og ingen i familien min tenker over at jeg er til når julen og andre høytider så slik blir det bare.

    5. Hver eneste dag i året blir det du selv gjør den til 🙂
      Og det er slett ikke sånn at man trenger å være ensom fordi om man er aleine 🙂
      – Igjen er det opp til deg selv 🙂
      Livet har bydd på mange tunge overraskelser for meg,tanken har allikevel aldri slått meg om at jeg på noen måte er mer “dårlig stilt” enn andre.Tvert i mot så har jeg brukt livet mitt målbevisst for å få det sånn som jeg har det i dag.Livet mitt er godt,jeg har god kontroll på alle deler av livet,har god økonomi,god jobb og en (liten) familie som står samlet i tykt og tynt.Andre ser livet mitt i dag og sier at jeg “har vært heldig” – det er det mest idiotiske noen kan si til meg når det bare er meg og ingen andre enn meg som vet hva det har kostet meg av store uerstattelige tap,blod,svette og tårer,selvdisiplin og fokus å komme dit jeg er nå i livet mitt
      Jula er en god tid for meg og mine,det til tross for at jeg ofte må jobbe i jule/nyttårshelg og på grunn av det har vi gjort det til en tradisjon å kose oss litt ekstra i førjulstiden og romjulen og ikke nødvendigvis akkurat på julaften.Så,vi gjør det beste ut av den situasjonen vi til enhver tid befinner oss i og finner alternative løsninger.
      Poenget mitt her er at ingenting skjer om man tror at alt kommer rekende på ei fjøl.Det er nå engang sånn her i livet at belønning står alltid i forhold til innsats om det er jul eller noe annet.
      Ha en fin kveld 🙂 Hilsen synskepeggy.

    6. Beklager, jeg visste ikke at de var i fosterhjem. Jeg trodde ar barna dine var voksne. Min eldste sønn er 24 år. Du har utrolig lite samvær. Hvor gamle er barna dine? Du kan heller ikke ha din mor hjemme hos deg? Du trenger egentlig ikke beklage, da jeg kun mente at vi må få bruke penger og kose oss vi som kan. Du må også bli flinkere til å lese det positive. Har du vurdert alternativene? Eller velger du selv å sette deg i offerposisjon? For om man ikke prøver selv så er det ingen som står å kakker på døra di. Jeg håper at du vil få en koselig jul <3

    7. due: Barna mine er snart 10år og eldstemann er 12 år.

      Mamma kan jeg ikke for hun er hundre prosent pleietrengende og min helse setter en stopper for det.

      Nei jeg er ikke et offer men dette er så ferskt dette med min mor og jeg veit at jeg har lite samvær med barna mine men fylkesretten og barnevernet har bestemt at jeg ikke får noe mer.

      Jeg veit at det ikke kommer noen og knakker på døra mi.

      Jeg ønsker også at jeg får en koselig jul, alle må jo bruke så mye penger de vil så da ønsker jeg deg og dine en riktig god og koselig jul..

    8. Trist at barnevernet ikke lar dere få mer samvær. Utrolig at de i heletatt kan finne på å gi barna så lite samvær. Barna mister jo masse kontakt med sine biologiske foreldre. Men det ser nesten ut som det er vanlig i dag med så lite samvær. Får du aldri feiret jul med dine barn? Skulle vært sånn annenhver jul ordning, men det kommer jo an på hva bakgrunnen er for at barna havnet i fosterhjem. Og om det er positivt eller negativt med samvær. Jeg har også kontakt med barnevernet nå etter noen anonyme meldinger. Men barnevernet gir seg her, for andre gang på kort tid. De greide ikke å finne noe, selv om de hadde brukt forstørrelsesglass ……. Jeg blir så forbannet på slike som melder folk anonyme til barnevernet. Men jeg vet hvem de er, og det er bedre 🙂 Men at visse folk bare får seg til å finne på slikt, det undrer meg veldig. Jeg hever meg egentlig over det, og etter å bli sjekket først 3 måneder og så 3 måneder for at barnevernet ikke fant noe, betyr jo at alt er på stell her 🙂 Jeg håper nå at de gir seg med å melde meg. De kommer jo ingen vei, uansett 🙂 Ja vi kommer til å kose oss denne julen, men jeg synes det er trist å vite at det sitter mange alene. Og den reklamen av sultne barn som de sender på tv, er heller ikke særlig koselig å få i stua. Selv har jeg fjernadoptert to fattige barn. Jeg sender da penger til hver måned igjennom Plan. Man kan dessverre ikke hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen. Trist å høre at moren din er slik at hun ikke kan være hos deg, men slik er alderdommen og du må jo ta vare på din egen helse. Du får kose deg sammen med moren de klokkeslettene du kan i julen 🙂

    9. Hei Aud Marit! Jeg har aldri kommentert her før, men jeg har lest flere av bloggene du har hatt her på blogg.no. Jeg har skjønt at livet ditt er vanskelig, og at du er ensom. Dette om julen er kanskje det tristeste jeg har lest på bloggen din noengang. Så nå ville jeg bare sende deg en stor klem, jeg tenker på deg, på moren din og barna dine. Håper du klarer å gjøre det beste ut av dagen, og helgen når den kommer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg