SÅNN VAR MITT LIV PÅ BARNESKOLEN, UNGDOMMSSKOLEN OG VIDEREGÅENDE OG SLIK ER LIVET MITT I DAG…..

 

 

Jeg fikk et spørsmål i dag fra Dok og Dask om hvordan jeg var som fjortis?

 

Og da svarte jeg i kommentarfeltet men jeg vil svare med dette innlegget også for jeg vil utdype det litt mer så derfor kommer dette innlegget her.

 

Jeg vil starte helt fra jeg startet som førsteklassing 6 1/5 år gammel for da startet mobbehelvete allerede første skole dag og helt fram til jeg var 18-20 års alderen, i første klasse og helt fram til sjette klasse gikk det på at jeg hadde en annen dialekt og blandet inn litt samisk og det var jo gro bunn til mye mobbing ukvems ord slåing og bli sparket ned av medelever ved skolen da jeg sa fra til læreren så sa hun at det var min egen feil at de var slik mot meg.

 

Ok var det min feil at jeg hadde bodd i Vardø i de fire første årene av mitt liv da man lærer og prate så var det vel min feil da, men kunne jeg velge hvor mine foreldre valgte å bosette seg og at mamma hadde ei samisk venninne som passet meg som liten så var det vel min feil da.

 

Det fortsatte når vi flyttet til Eidsvoll også men da ble det bare enda verre fra jeg var åtte år, men så begynte jeg i skolemusikken og da var det noe jeg ble god til og da ble det til at jeg gikk i korpset for vi ikke hadde råd til pentøy på 17 mai og slike ting men sånn var det ikke for jeg hadde budnad jeg da men jeg syntes det var moro med musikk og i korpset så var vi alle en viktig brikke i et samspill så ingen mobbet noen for dirrigenten hadde nulltoleranse for denslaks så den som var slemme med noen måtte hentes av sine mor og far og måtte da stå til rette for hva han hun hadde sakt og gjort og til hvem og si unnskyld i plenium så alle hørte på og så måtte den som mobbet dra hjem uten å få være med på resten av øvelsen.

 

SÅ BLE JEG TENÅRING OG UNGDOMMSSKOLEN :

 

 

Der var det samme klasse men jeg fikk ei venninne fra en annen skole og en kammerat fra den samme skolen som hun jenta og de var veldig snille og vi fant på mye moro sammen, mobbingen skjedde nå i klasserommet så jeg var veldig glad når friminuttene kom for da hadde jeg fred fra dem men de var veldig sjalue på meg for de to var veldig populære på skolen og det gjorde at de prøvde alt de kunne og bli venner med dem men de ville ikke være venner med noen som ikke kunne la være og mobbe noen ha ha den som ler sist ler best.

 

VIDREGÅENDE:

 

Da søkte vi tre på samme linje på samme skole og kom inn alle tre og vi havnet i samme klasse, det var to av de verste mobberene i min klasse som også kom inn og i vår klasse og de var like ille kom med kommentarer som var sårende og satte ut usanne rykter om meg og det var jo mange på skolen som trodde på dem og det er ikke mye moro og bli uthengt og utfrosset av mine beste venner.

 

JEG ER NÅ EN ENSOM SKJEL UTEN VENNER:

 

 

Til dags dato så veit jeg hva utfrysing er for jeg gruer meg alltid til nå som julebord og festlighetene begynner for jeg blir aldri buden ut jeg må alltid være den som må sitte og høre på hvor moro de hadde det på den og den festen som jeg aldri har fått høre om, jeg gruer meg utrolig mye til jul for da blir det fjorten dager som jeg skal sitte helt alene.

 

Skal jo gå turer med hunden og på julaften skal jeg ta meg en pizza grandiosa og pakke opp de to julegavene jeg får og se på tv hvis jeg har fått meg tv da, så sånn er livet mitt blitt.

 

En ting er jeg glad for da jeg har jo min aller kjæreste venn da det er bloggen min og dere som leser den , så tusen takk for at dere leser bloggen min da allesammen.

6 kommentarer
    1. Huff <3 🙁 Kjempetrist å lese om opplevelsen din med mobbing, og det svir langt inn i hjertet når du forteller det. Fint at du hadde det bra i korpset, og at det var en trygg plass for deg.
      Vi fikk ei jente ny i 3.klasse fra Honningsvåg, men hun ble aldri mobbet. Kanskje fordi vi bodde i en stor by med forskjellige dialekter.
      Jeg kjenner jeg blir kjempesint når jeg leser om at noen blir mobbet, og det er så ondskapsfult gjort! Hadde jeg kjent deg som barn hadde jeg tatt deg i forsvar, og det mener jeg!
      Ønsker deg en kjempefin søndagskveld 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Toril sin hverdag med musikken: Dette var også sårt å skrive om også, det ble sikkert litt rotete også for det er ikke lett og huske alt når dette er noe jeg har prøvd og glemme, jeg bodde på Jessheim og på et lite sted som heter Råholt i Eidsvoll kommune bare små steder det i forhold til Trondheim.

      Ja og det er derfor jeg sier i fra når jeg hører og ser at barn og ungdommer er slemme med hverandre en dag i dag, for jeg veit hvor vondt det er har jo kjent det på kroppen selv.

      Takk for gode ord ja jeg ser det på måten det er skrevet at du mener det og det hadde vært godt å hatt noen som hadde forsvart meg, men når ikke en gang læreren trodde deg da.

      ØNSKER DEG OG DINE EN RIKTIG GOD SØNDAGKVELD.

      Klem fra Elvis og Aud-Marit..

    3. stavangerinmyheart: Jo det hjelper litt, men det er ikke mye moro å ha alltid folk som slenger vonde og sårende bemerkninger vet hvor vondt barn som får slike skoledager og må gå igjennom dette alene men de må huske at det er mange som har det på den måten selv om det ikke hjelper akkurat dem.

    4. Dette var vondt å lese. Minner fra barndommen og ungdomstiden følger oss i voksenlivet. Jeg ser t at du skal være alene i julen. Kommer ikke barna dine hos deg. Ja de er vel voksne nå. Min mor eller bestemor sitter aldri alene i julen, selv om de bor alene. Har du aldri forsøkt å gjøre noe annerledes i julen? Dra til noen, eller finne en familie som åpner sitt eget hjem for de som sitter alene. Jams på Ski pleier å ha gratis julefeiring for ensomme. Vi skal åpner selv vårt hjem denne julen, da det er mange ensomme som sitter alene i julen. Vi prøvde i fjor, men da var det ingen som meldte seg på. Jeg kaller meg selv ensom, men jeg har samboer, barna og dyrene rundt meg. Sønnen på 24 år feirer jul hvert år hjemme. Også nyttårsaften. Du kunne jo be barna dine til deg i jula. Man kan prøve å gjøre noe selv. Så kanskje det ordner deg. Selv synes jeg julen er en stressende, men koselig tid. Hos oss er det alkoholfri jul, men de som ønsker det får selvfølgelig ta en øl til maten. Det er forskjell på å nyte, og det å drikke seg full! Barna tåler å se en ølflaske på bordet. Jeg håper virkelig at det ordner seg for deg <3

    5. Due: Jeg har ikke den rettigheten til å ha mine barn hjemme i jula for de bor i fosterhjem og de er ikke voksne de er 10 og 12 år. Og ja jeg skal være alene i julen og på julaften skal jeg feire med pizza og tv, skal jo opp til min mor på formiddagen men ellers alene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg