GUD OG GODT DET ER NÅR KVELDEN KOMMER OG DET BLIR STILLE…

 

 

 

 

 

Det er deilig når kvelden kommer og folk drar hjem fra thai masasjen som er i etasjen under her, og nå som tven er ødelagt og på reperasjon så ble det ekstra stille også.

 

Men da har jeg hatt tid til å forberede dette innlegget og det var i grunnen veldig godt, for da kan jeg si at dette har jeg jobbet med en liten stund, og ikke noe jeg har snekret sammen for at jeg syntes jeg må.

 

 

NÅ SOM DET BEGYNER Å BLI MØRKE KVELDER SÅ MÅ DERE SKAFFE DERE LYS PÅ SYKKELEN, OG TA I BRUK REFLEKSEN DERES HVIS DERE SKAL UT….

 

 

 

For dere er faktisk ikke enkle og se når det er mørkt og på høstkvelder som denne som det regner og dere går i mørke klær så burde dere ha på dere refleks når dere ferdes ute i trafikk bilde, tenk på den stakkars bilisten som kommer kjørende og dere går der og aner ingen fare så har dere plutselig blitt påkjørt og ligger alvorlig skadet på asfalten.

 

Og veit dere hvem som får smellen og kan miste lappen og få flere tusen kroner i bot jo det er den som har kjørt bilen og var så uheldig og traff på deg som er så ansvarsløs og går uten refleks eller andre typer lyskilder slik at du syntes i trafikken, men det er jo din egen feil at bilisten ikke ser deg så jeg har bare en ting å si deg BRUK REFLEKS DET ER EN BILLIG LIVSFORSIKRING I TRAFIKKEN FOR DEG SOM GÅENDE!!!!!!

 

 

OG TIL ALLE DERE SYKELISTER SKAFF DERE LYS TIL SYKKELEN DERES:

 

 

Kjære sykelister dere er ikke enkle for oss som går kveldstur med hundene våres eller bare er ute og går tur på kvelden når mørket har senket seg når dere kommer uten noen form for lyskilder på sykkelen, i kveld så ble en mann som var ute med sin hund kjørt ned av en syklist som ikke hadde lys på sykkelen sin hunden gikk det bra med men eieren måtte hentes med ambulansen og jeg fikk akkurat vite at han hadde brokket armen og et lite brudd i ryggen.

 

Jeg tok meg av hunden for den kjenner meg og min lille hund veldig godt til kona kom hun har akkurat hentet den nå og det går greit med mannen hennes hun fikk ikke gjort mer der borte på sykehuset nå uansett for mannen ligger på operasjonsbordet nå, han må operere arm bruddet for det var håndleddet som gikk.

 

 

SKAFF DERE LYS TIL SYKKELEN DERES FOR ELLERS SÅ GÅR DET UTOVER USKYLDIGE MENNESKER SOM ANER FRED OG INGEN FARE OG SÅ BLIR DE MEID NED AV DERE FOR DERE SER JO IKKE OSS GÅENDE OG VI SER IKKE DERE HELLER FØR DET SMELLER….

2 kommentarer
    1. Det er jo påbudt med lys på sykkelen, og de som skader folk , er erstatningspliktige. Ikke bare bilister som har slikt ansvar. Det hjelper lite med refleks på en fotgjenger om syklisten er uten lys.
      Boten for å sykle uten lys er hele 900 kr nå. Jeg har lagt merke til at noen må ha informert flyktningene og asylsøkerne her om ting og tang, for plutselig hadde de refleksvester eller blinkende reflekser..og lys på syklene til dem som disponerte en sånn. Før kom de uten noe som helst, og når folk er helt mørke selv, ble det ikke enkelt å være bilist 😀

    2. Labben: Nei det er ikke enkelt når det eneste som er i en annen farge en svart asfalt er tennene.
      Jøss er det blitt påbud det viste ikke jeg, men det er bra.
      Får de bot også det viste ikke jeg noe om godt å vite.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg